čtvrtek 26. listopadu 2015

Moje poprvé s minerálním makeupem / bareMinerals 30 Day Complexion Starter Kit

Na úvod chci říct, že jsem doposud nevyzkoušela žádný minerální makeup. Pro bareMinerals jsem se rozhodla až díky americké Sephoře, kde jsem viděla tento set. Za 22 dolarů (zhruba 530 korun) můžete vyzkoušet to nejzákladnější, co se minerálního makeupu od této značky týče.

V sadě najdete:
  • dva menší štětce, jeden plochý, jeden huńatý
  • primer 
  • "originál" minerální makeup s SPF 15 (v angličtině original
  • minerální korektor s SPF 20 
  • fixační pudr
Nevím, jak moc se bareMinerals dá nebo nedá sehnat u nás, ale i tak - značka pochází ze San Franciska a založena byla lidmi, co zkrátka a jednoduše chtěli dělat věci jinak. A tak je každý produkt celkem unikátní a odlišný od čehokoliv jiného. Ráda bych vám řekla o produktech této značky více, ale zatím jsem nic, kromě této sady, nezkoušela, a tak si nepřipadám jako zrovna ta nejpovolanější. 
zleva: makeup, pudr, korektor

V dnešní době existuje nesmírné množství makeupů - tekuté, pudrové, pěnové,.. Je jenom na preferenci každé z nás, jaký si vybere. Jaká je teda výhoda tohoto minerálního? Tak především je čistě přírodní, je obohacen o ony minerály (většinou např. zinek), které mají často velmi dobré účinky na naši pleť, má dobrou krycí schopnost, je odolný, má SPF faktor a je vhodný pro jakýkoliv typ pleti. 
Pokud se rozhodnete minerální makeup zkusit, je poměrně nutné společně s ním investovat do nějakého štětce, jinak totiž nemáte šanci makeup správně nanést. Nejvhodnější jsou velmi jemné a husté štětce kabuki ze syntetických vláken. Další investice už jsou potom jen a jen na vás a samy uvidíte, jak moc vám za to minerální makeup bude či nebude stát:) 

Jak se sada používá? Mně asi nejvíc pomohlo se podívat na youtube, kde už spousta lidí přede mnou krásně popsala a názorně ukázala, jak sadu nebo obecně produkty od bareMinerals správně používat. Ve zkratce - samotná aplikace začíná primerem, nanesete opravdu kapičku a do pleti rozetřete jako krém. Určitě není od věci se zaměřit spíše na oblasti, kde máte např. póry či jiné nedokonalosti. Dalším krokem je nanesení samotného makeupu, doporučuji nejdříve začít s opravdu malým množstvím a postupně přidávat. Trošku makeupu si vysypte do víčka a vezměte chlupatý štětec, který do makeupu "namočte", oklepte a začněte zapracovávat makeup do pokožky. Mějte na paměti, že neaplikujete pudr, ale makeup, proto si dejte s aplikací trošku na čas. A nemyslím tím nějak moc, stačí třeba pět minut. Makeupu aplikujte krouživými pohyby do pokožky. 

Další přijde na řadu váš plochý štětec a korektor. Můžete buď použít minerální korektor nebo samotný makeup, který jen nanesete v tlustší vrstvě. Na závěr se opět vracíte k chlupáči a namáčíte ho do fixačního pudru a celé vaše dílo fixujete.

Uznávám, že takhle to zní poměrně složitě a zdlouhavě, ale když tomu jednou přijdete na kloub, zjistíte, že je to stejně "zdlouhavé" jako běžný makeup a poměrně jednoduché. Mě třeba dost pomohlo tohle video.

  • bareMinerals ORIGINAL
Tento minerální makeup je poměrně známý, navíc v roce 2013 vyhrál cenu Beauty Awards - nejlepší makeup a v časopise InStyle Magazine vyhrál v letech 2011 - 2014 cenu za nejlepší minerální makeup. Takže očekávání by měla být pochopitelně vysoká! Makeup slibuje silné, ale zároveň přirozené krytí, zlepšený vzhled pokožky v průběhu pravidelného používání, neměl by vysušovat a zvýrazňovat vrásky. Já mám odstín fairly light, ale na internetu najdete odstínů mnoho. 
  • bareMinerals MINERAL VEIL
Fixační pudr vám pomůže prodloužit výdrž makeupu, zajistí bezchybný vzhled pokožky a ochrání pleť před UVA/UVB zářením. Je bezbarvý, takže je vhodný pro všechny typy pleti, pohlcuje mastnotu a vaši pleť jakoby "změkčí". 
  • bareMinerals korektor 
Pudrový korektor, který nanášíte ve "větší" vrstvě plochým štětcem. Zajistí nejen krytí, ale měl by snad i nedokonalosti léčit a napomáhat tak lepší a krásnější pleti. Vlastním odstín Bisque. 
V sadě naleznete i primer - tento konkrétní se jmenuje Prime time a je to klasický silikonový primer. Nanáším ho opravdu malinké množství, protože víc není vůbec potřeba. Celkem dobře si poradí s rozšířenými póry, nerovnoměrnou texturu na obličeji i suchými místečky. Vykouzlí vám opravdu krásně hladkou pleť, na kterou se mnohem lépe nanáší samotný makeup. Navíc v roce 2013 vyhrál cenu QVC Beauty Awards za "Best Makeup Must-Have".

A co si o minerálním makeupu myslím já? Já jakožto naprostý začátečník/amatér (na to prosím nezapomínejme) jsem si musela o minerálním makeupu a konkrétně o bareMinerals udělat před samým použitím menší průzkum. Člověk se musí naučit s produktem správně pracovat, protože bez toho to potom nedělá, co by mělo. Přiznám se, že jsem k minerálním makeupům byla od nepaměti skeptická, nevěřila jsem tomu, že mi něco dokáže nahradit můj milovaný tekutý makeup a udělat stejnou službu, protože jak by přece něco takového mohlo, když je to jen "pudr"? No, omyl. Ono to totiž vážně funguje. Vážně to kryje, vážně to drží a vážně to není taková trága to nanášet. Ze začátku jsem samozřejmě bojovala s tím kolik, a jak produkt nanést, ale to vše se zlepšilo zhruba po druhé - třetí aplikaci, kdy už člověk trochu ví, s čím přesně pracuje.

Balení jsou to sice ta nejmenší, ale to nemění nic na tom, že mám pořád spoustu samotného produktu uvnitř. Korektor se přiznám ani nepoužívám, protože mně krytí stačí bohatě takové, jaké je. Většinou se snažím o takové střední krytí, ale vím, že kdybych chtěla, můžu během pár minut s krytím přitvrdit nebo zase ubrat.

Samotný mi makeup na pleti vydrží zhruba půl dne, s primerem už dá klidně celý. V létě jsem měla občas trochu problémy s pocením, to držel hůře, teď na podzim/zimu už je to mnohem lepší. Jediné co bych vytkla, je onen efekt lepší pleti během používání, toho jsem si na sobě nevšimla. Ale i tak za mě určitě palec nahoru za minerální makeupy a já můžu svědomitě říct, že mé poprvé dopadlo dobře :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře!