neděle 29. listopadu 2015

Filmová inspirace

Po seriálové inspiraci musela nutně přijít i ta filmová, že ano.. tak tady je! V celé své kráse! Nejdříve jsem si říkala, že prostě vyjmenuju ty klasiky jako Star Wars, Pulp Fiction a Prokletý ostrov, ale pak jsem si řekla, že tohle asi všichni znáte, tak jsem to pojala jinak a vybrala filmy, které neznáte a mohly by stát za vaši pozornost.
Co děláme v temnotách je dokument o upírech. Ne, vážně, opravdu! Pokud vás vždycky zajímaly strasti a problémy ze všedního života skupiny upírů, podívejte se na tenhle snímek! Plus pokud máte rádi suchej humor a nadsázku.
Teorii všeho asi nemusím představovat, v kině to běželo celkem nedávno a humbuk kolem toho, jak Eddie Redmayne exceloval v hlavní rolí, jste taky určitě zaznamenali. Pokud jste přece jen neviděli, tak byste měli. Už jen proto, že je to příběh o životě Stephena Hawkinga a to by měl znát každý:)


Scotta Pilgrima moc lidí nechápe a proto se jim nelíbí. On to totiž není moc film na chápaní, je to spíš taková divná popkulturní komiksová směs, co má především pobavit. Skvěle natočená, dobře herecky obsažená a originální. Pokud jste ujetí a divní, budete pravděpodobně milovat Scotta tak jako já.
"This next song goes out to the guy who keeps yelling from the balcony. It's called, 'We Hate You, Please Die.'"
Trošku z vážnějšího soudku - Kult hákového kříže. Naprosto strhující realistická podívaná na rasismus a neonacismus. Výborná režie, herecké obsažení a především odvážné a nevšední téma. Málokterý film ve mně zanechal tolik myšlenek a nových pohledů na věc, pokud jste neviděli, rozhodně doporučuji:)
Baví vás anime? Pokud ano, tak super, tohle bude něco pro vás! Pokud ne, tak tohle bude taky něco pro vás! :D Proč? Protože tohle byl můj první anime film, co jsem kdy viděla. A mohl by být i váš. Bylo mi tehdy patnáct a kromě Naruta, Pokemonů a Krále Šamanů jsem toho moc neznala. Pak jsem se začala o anime zajímat víc, našla jsem, že existuje anime fest, a že tam lidi soutěží v několika kategoriích -  včetně videí! To mě přivedlo na jedno video, které bylo utvořené z tohoto a ještě jednoho anime filmu. Naprosto jsem se do té animace a grafiky zamilovala a rozhodla se, že ten film najdu. Našla! A bylo to úžasný. Nádherně nakreslený, smutně krásný příběh a touha se k filmu neustále vracet. Pokud se vám anime nikdy nelíbilo nebo jste mu ještě nestihli dát šanci, zkuste 5 centimetrů za sekundu. Za mě paráda.
“Maybe we tried to leave as much memories of ourselves with each other because we knew one day we wouldn't be together any more.” 
Pro mě kultovní snímek. Trochu sci-fi, trochu tajemna, trochu psycho. Donnie Darko bojuje nejen s časem a  vesmírem, ale i se svými démony...tak nějak doslova :) A určitě si zaslouží vaši pozornost (už jen proto že je mezi top 10 na csfd!).
Why do you wear that stupid bunny suit? 
Why are you wearing that stupid man suit?
Mě moc na filmy podle knížek neužijou a hlavně ty české, ale Spalovač mrtvol je jedna z výjimek. K tomuto filmu se strašně ráda vracím a to hned z několika důvodů - knižní předloha od Fukse je boží a neměla by chybět ve vaší povinné četbě, Rudolf Hrušínský to tady hraje na jedničku a co si budeme povídat, Herz zkrátka točit UMÍ. 
"Dáš si rakvičku, nebo věneček?"
Submarine (v češtině jako Jmenuji se Oliver Tate) je film, co si pouštím, když jsem šťastná, když jsem nemocná, když jsem smutná nebo naštvaná. Patnáctiletý Oliver má ve svém životě dva cíle - zachránit svým rodičům manželství a taky sbalit Jordanu, holku v červeným kabátě. Tak trochu jiná, divná romantika a příběh o dospívání, natočený v nádherným prostředí se soundtrackem od Alexe Turnera. A to já můžu. 
"Most people think of themselves as individuals, that there's no one on the planet like them. This thought motivates them to get out of bed, eat food and walk around like nothing's wrong. "
Amélii podle mě znáte. Jedna z mých dalších nekonvenčních srdcovek. Paříž, nádherná hudba v pozadí, krásná Audrey Tautou v hlavní roli, skvělá kamera a originální romantický příběh! Film na večer, na ráno, na jakoukoliv denní dobu, protože mě tahle pařížanka nepřestává bavit. 
Man in photo: She is in love.
Nino Quincampoix: I don't even know her!
Man in photo: Oh, you know her.
Nino Quincampoix: Since when?
Man in photo: Since always.
Man in photo: In your dreams.

3 komentáře:

  1. Pekne tipy, Amelii, Donnie Darko, Teorii vseho a Olivera Tatea znam a mam je rada. Kult hakoveho krize si ted nejsem jista, jestli jsem ho videla, ale nazev znam urcite :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pekne tipy, Amelii, Donnie Darko, Teorii vseho a Olivera Tatea znam a mam je rada. Kult hakoveho krize si ted nejsem jista, jestli jsem ho videla, ale nazev znam urcite :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já myslím, že vím - tím jak se máme na čsfd mám vždy přehled! :D

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře!