pátek 25. září 2015

Matcha "cappuccino"

O tom jak je zelený čaj matcha zdravý a vynikající vám snad ani nemusím vyprávět, pokud přece jen nevíte, co to ta matcha je, zde se můžete něco málo dozvědět (mimo jiné taky na stránce najdete spoustu receptů, triků, tipů a můžete zde i samotný čaj koupit). Já tento zelený čaj zbožňuji a musím uznat, že v poslední době z něho dělám, kde co. Můžete ho pít klasicky teplý, v létě studený nebo ho upravit do podob různých limonád či koktejlů. Jelikož se prodává jako jemně mletý prášek, je vhodný i na pečení - do buchet, makronek, zmrzlin, cheesecaků nebo čehokoliv jiného.

Dnes jsem si pro vás připravila jeden z mých oblíbených teplých nápojů - matcha "cappuccino" (v uvozovkách, protože nemám žádný originální nástroj na šlehání mléka, takže to za pravé cappuccino nepovažuji).

Potřebujete:
  • 2 g matcha čaje
  • 1 dl horké vody
  • 2 dl teplého "našlehaného" mléka
  • cokoliv na oslazení (já použila klasický cukr, protože s medem mi to až tolik nechutná, ale vy zvolte co máte rádi) 
Postup:
  • Připravte si čaj - smíchejte prášek s horkou vodou, důkladně zamíchejte nejlépe protřepejte v šejkru. Pokud máte raději sladší, přijdete rovnou i trošku cukru/medu. 
  • Zpěňte si  mléko. Pokud máte originální "mléko-zpěňovačo-šlehač",jste vítěz. Pokud nemáte, zkuste improvizovat. Já např. ohřála mléko a poté použila french press a taky to s tím nějak šlo :D 
  • Nalévejte nejdříve matcha čaj a poté pomalu zpěněné teplé mléko, aby se vám vytvořily vrstvy jako u pravého cappuccina. 
Znáte čaj Matcha? Pijete? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře!