pondělí 12. ledna 2015

Eshopy: Mango.com


Nakupujete přes eshopy? Já rozhodně ano a nemohu pochopit, že u nás stále některé obchody nevedou eshopy - takové H&M, Sephora nebo třeba Zara. Asi pro ně nejsme dostatečně dobrým trhem. Každopádně některé obchody či internetové stránky do České republiky doručují a tomu já říkám velké ano. Díky nim můžete přijít ke spoustě krásných věcí, které u nás neseženete, za sympatické ceny.

Mango je španělská značka, u nás je známá hlavně svým oblečením pro ženy, ale pomalu se k nám dostává i značka H.E. pro muže, Mango Kids pro děti nebo Violetta pro větší velikosti. V Palladiu v Praze teď otevřeli krásné velké Mango, v Brně máme Mango na České a v Olympii, v obou případech se jedná jen o dámské oblečení. Proto jsem začala využívat i jejich eshop mango.com, kde najdete všechny značky, slevy a mnohem větší výběr.

Poprvé jsem z Manga objednávala ještě v době, kdy eshop nebyl český, objednávku jste si nemohli zaslat na pobočku Manga a vyřízení nějakých vratek bylo mnohem mnohem složitější. Objednávala jsem si dvoje boty - ostatně o svojí objednávce jsem už psala tady. Poštovné jsem měla díky nákupu nad dva tisíce zdarma, doručení bylo velmi rychlé a zásilku jsem měla doma do tří dnů. Další objednávku jsem uskutečnila v září, kdy běžela na jejich eshopu akce 30% na vše, koupila jsem kabát, svetr a šaty. Šaty byly trochu přešlap, neodhadla jsem velikost a celkově vypadaly na internetu jinak, než ve skutečnosti. Kabát i svetr vypadaly tak jak měly, jen kabát jsem potřebovala o velikost menší. V tuto dobu už Mango.com mělo český eshop, problémy jste tedy mohli řešit přímo na pobočce, kde jste si mohli i objednávku vyzvednout.




Rozhodla jsem se tedy vrátit šaty a vyměnit kabát, přinesla jsem to a prodavačka mi řekla, že kabát mi kvůli slevě nevymění, za šaty mi peníze vrátili na účet, ale kabát mě trochu mrzel. Psala jsem tedy na oficiální zákaznické centrum, které je v Barceloně. A čekala.
Den.
Týden.
Dva týdny.
Měsíc.
Po měsíci, kdy uběhla doba pro případné výměny nebo vrácení peněz mi odepsali. Na úplně jiný dotaz, než jsem se ptala. A tak jsem chvíli pátrala a zjistila, že moji zkušenost se zákaznickým servisem Manga má několik dalších desítek lidí, že nejsem jediná. A tahle zkušenost s tím, že pro ně neznamenáte vlastně skoro nic, mě utvrdila v tom, že už ne. Už si dále neobjednám .

1. Poštovné je od 950 korun zdarma, dřív to bylo nad 2000 korun, takže šli poměrně dolů. Pokud však nelpíte nad tím, aby vám byla zásilka odeslána domů, máte možnost si ji zdarma poslat na pobočku Manga.
2. Platíte buď kartou, přes paypal a nebo hotově v prodejně. Zboží nejprve zaplatíte, a pak vyzkoušíte, popřípadě vrátíte.
3. V kamenném obchodě vám většinou vyjdou se vším vstříc, pokud ne stačí se jen o něco víc hádat nebo si nechat zavolat vedoucího prodejny, ale opravdu všechno, když se chce. V zákaznickém servisu je to horší, viz moje předchozí zkušenost.
4. Velikosti VĚTŠINOU sedí a píšu většinou, protože vždy se může stát, že něco vám nesedne střihem, velikostí, barvou nebo to zkrátka vypadalo na obrázku jinak, než ve skutečnosti. Zboží objednané z internetu však máte právo do 14ti dnů bez udání důvodu vrátit, tak na to myslete. S vrácením peněz nikdy problém nebyl, do pěti dnů máte peníze na kartě nebo hned hotově, záleží jak jste ho platili. Přineste si ale k vrácení vždy účtenku a fakturu, usnadníte tak celý proces.
5.Slevy jsou na eshopu mnohem zajímavější, naleznete tu i větší výběr zboží, veškeré kolekce a často jsou zde různé akce - např. 30% na vše.
6. Oblečení je celkem kvalitní. Jasně, není to tak, že je vám zaručeno, že se vám nic nerozbije nebo nerozpáře. Ale prozatím (!) jsem díkybohu nemusela řešit žádnou reklamaci. Není to nejkvalitnější oblečení, co jsem kdy viděla, ale taky to není ta největší hadrárna na světě.

2 komentáře:

  1. Od Manga ještě nic nemám, ale před Vánoci jsem vyhrála v soutěži svou první kabelku této značky, tak už se nemůžu dočkat až mi dorazí! :)

    OdpovědětVymazat
  2. mango je moje oblíbená značka:) určitě doporučuju si pár věcí nakoupit:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře!