úterý 27. května 2014

Pravdy a nepravdy o prodloužených vlasech

Dnes to bude hodně vyčerpávající, protože se chci věnovat něčemu, co je mi hodně blízké a o čem u nás v Česku koluje spousta nepravdivých informací. A budou to prodloužené vlasy. Sama mám vlasy prodloužené už něco přes rok metodou keratin. Existuje spousta jiných metod - ringy, klipy a tak. O těch toho tolik nevím, takže těm se věnovat nebudu.

K myšlence prodloužených vlasů jsem se dostala asi dva roky zpátky. Celý život jsem měla dlouhé zdravé vlasy, ale jednou když jsem chtěla "zastřihnout konečky" mi slečna kadeřnice vzala trochu víc než jen konečky. A já skončila tak nějak s mikádem, hoodně krátkým mikádem. Mrzelo mě to a mockrát jsem si říkala, že je chci zpátky, že si je nechám prodloužit, ale pak si čtete diskuze, jak je to nejhorší věc, jak vám to vytrhá i ty poslední zbytky vlasů a rozmyslíte si to. Po roce oplakávání jsem se seznámila se svým přítelem jehož maminka je kadeřnice. Řekla mi, že pokud chci, že mi vlasy prodlouží. Kývla jsem. A tak jsem dostala svoje první vlasy, přírodní české vlasy, nenabarvené, nezničené - paráda! V tu dobu jsem je měla zadarmo, zaplatila jsem jen materiál (keratin). Po nějaké době ale vlasy odrostou a vy je musíte jít sundat a znovu upevnit víc k hlavě jinak hrozí, že se vám prameny zacuchají. Vlasům, které se k vám přidělávají, se u toho odstřihnou konce a ty se znovu nakretainují, takže se to o několik centimetrů zkrátí. To už jsem věděla, že by prodloužení nebylo vůbec zřejmé, vlasy by měly stejnou délku jako tehdy moje, tak jsem se rozhodla investovat. Za 5000 korun jsem si koupila asi 80 pramenů v délce 40ti centimetrů. A nelituju.


1. Prodloužené vlasy ničí naše přirozené 
Asi největší mýtus. Vše záleží na tom, kde si necháte vlasy udělat, jak o ně budete pečovat a jaké vlasy si zvolíte. Setkala jsem se s holkama, co to měly udělaný hodně špatně - šlo to vidět, měly z toho zacuchané dredy a prameny jim vypadávaly. To je špatně. Vlasy se přidělávají pramínek po pramínku na tenký pramen vašich vlasů, kde se zafixují keratinem, vytvoří se malý spoj, který nejde vidět - samozřejmě ho ve vlasech nahmatáte, ale normálně vidět není. Takto se vytvoří několik souvislých řad, přidá se za uši a tak dále a vaše vlasy se potom lehce sestřihnout, aby byl výsledek ještě hezčí.
Přítelova maminka často vypráví, že k ní do práce chodí slečny s přidělanými vlasy, které si nechaly dělat někde jinde, a že občas je to hrůza. Spoje jsou strašně velké, jedna slečna měla pramínek a na tom navlečených třeba pět dalších pramenů jako vánoční stromeček a stačilo vlasy jen prohrábnout a v ruce vám zůstali tři. Je hodně špatné, že většina kadeřníků na to tolik nedbá, nedá si s tím tolik práce.

2. Péče
Jedna věc je mít přidělané vlasy, druhá je umět si o ně pečovat. Není to nic složitého, v podstatě to co jste dělali doteď, ale důležité jim dopřávat dostatečnou výživu, protože nejsou ničím živeny, jsou to umělé vlasy, takže pokud nechcete mít vysušený chemlon určitě si pořiďte - kvalitní šampon a kondicionér - používám od Schwarzkopf s keratinem, který vlasy vyživuje. O správném šamponu se poraďte přímo s kadeřnicí. Dále investuje do kartáče na prodloužené vlasy, aby jste je mohli česat po celé jejich délce. A pokud vaše vlasy opravdu moc moc milujete, dopřávejte jim i masku a taky olejíček do konečků, které občas mohou být sušší. Masku používám od LOreal Paris a olejíček mám Schwarzkopf BC bonacure a musím říct, že to je úžasná věc ať už prodloužené vlasy máte či nemáte.

3. Sundávání 
Vaše vlasy samozřejmě normálně rostou dál a s nimi i vaše prodloužené. Je důležité je nechat posunovat k hlavě, aby se vám jednotlivé prameny necuchaly. Já chodím jednou za 5-6 měsíců, ale to proto, že mi vlasy nerostou tak rychle. Pokud vám rostou rychleji, choďte o něco raději častěji. Vlasy se vám jeden den sundají, keratin je odstraněn pomocí speciální vodičky a pramen krásně sjede. Vlasy jsou pak rozčesány a vy máte den nebo i více na odpočinek. Během rozčesávání se stane, že vám kadeřnice vyčeše některé vlasy. Pozor - ona vám je nevytrhla, to v žádném případě, pouze vyčesává vlasy, které by vám normálně vypadly, ale nemohly, protože je držel ten keratinový spoj. Na svoje první sundávání jsem byla hrozně zvědavá, četla jsem, jak několika holkám byly vyškubány všechny vlasy, vypadaly jako oškubaná kuřata a jejich vlasy byly křehké a polámané. Mě nic takového nečekalo, jasně - vlasy mi vypadly a měla jsem je jemnější, ale to bylo hlavně o zvyku. Když se jdete ostříhat s dlouhými vlasy nakrátko, taky je to nezvyk.

4. Posunování 
Kadeřnice musí před dalším přiděláváním vlasů prameny upravit, musí odstřihnout konec s keratinovým spojem a připravit nový. Před nasazováním vám umyje vlasy a přidělává jako na samém začátku. Pramen po prameni. Posunování není nic hrozného, jen zabírá čas. To ano. Ale bez posunování byste měli vlasy zacuchané a to nechcete. Rozhodně radím - nezkoušejte si to sundat samy doma. Akorát si vytrháte svoje vlastní.

5. Cena 
Prodloužené vlasy něco stojí. Nebudu vám tvrdit, že ne, protože pokud v životě něco chcete - ať už jídlo, nové auto, oblečení, chcete, aby to bylo kvalitní. A za to si taky připlatíte. S vlasama je to taky tak. Pokud do prodloužených vlasů nechcete investovat víc jak pět šest tisíc, nejděte do toho, protože hrozí to, že vám někdo přidělá nekvalitní vlasy, že vám někdo, ve snaze ušetřit, je přidělá  špatně a vy zaplatí dvojnásobnou cenu za sundání a ošetření. Na druhou stranu si to vezměte tak, že za pět tisíc seženete vlasy a máte na rok nebo dva vystaráno. Budete platit jen náklady a práci kadeřnici. A k té nebudete chodit každý den přece :-)

6. Poznat nepoznat
Některé prodloužené vlasy jsou tak špatně udělané, že je poznáte už na míle daleko. Jiné ne. Záleží opravdu na tom, kdo vám to dělá. Někdo do toho vloží i trochu té lásky a bude se snažit, někomu půjde jen o vaše peníze. U mě nikdo nepoznal, že bych měla něco přidělaného. Vlasy krásně splývají a nikde se mi netvoří žádný přechody, hrany a podobně.

Správně prodloužené vlasy: nejdou poznat, vypadají zdravě, necuchají se, prameny nevypadávají, netrhají vlasy a netvoří dredy. Jasně - někdy se stane, že pramen vypadne, že sjede nebo se vlasy zacuchají, ale nesmí jít o nic pravidelného, co by se vám stávalo každý týden. Potom je něco špatně. Pokud se rozhodnete si prodloužit vlasy určitě se kadeřnice zeptejte na všechno, nechte si ukázat fotografie lidí, kterým vlasy před tím prodlužovala, nebojte se je kontaktovat. Zjistěte si toho tak moc, jak je to jen možné.
moje vlasy v den prodloužení


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře!