sobota 19. září 2015

Jsem zpátky v Brně!

Pokud mě sledujete na instagramu, určitě vám (díky tomu, jak moc ho spamuju!) neuniklo, že jsem byla celé prázdniny v New Yorku. Podívala jsem se i na Floridu nebo do Philadephie, ale New York byl místem, kde jsem se pohybovala nejvíc. Kromě spáleného obličeje, těžšího kufru, hromady kosmetiky a dárků, jsem si přivezla i spoustu zážitků, o které se s vámi chci postupně podělit. Teď jsem ale zpátky v Brně a musím vám říct.. fakt mi to chybělo! Narodila jsem se v Brně. Vyrůstala jsem v Brně. Učila jsem se tady jezdit na kole, vyráběla hlaďoš na pískovišti, chodila na základní školu, brečela na gymplu, po víkendech vysedávala se Starobrnem na stole v hospodách, chodila do Metra, na Flédu, zapsala se zde na vysokou školu, kupovala si makronky, nadávala, že tady nic nemáme a stěžovala si, jak jsme jen malá vesnice...

A jo, abych byla upřímná, Brno pro mě nikdy nebylo nejlepší místo na světě, na druhou stranu nikdy bych neřekla, že Brno nemám ráda, jen je mi třeba víc sympatický takový Berlín, Budapešť nebo třeba Praha. Jenže jakmile skončilo moje cestování a já se zase prošla z Čáry na Hlavák, došlo mi, že to tady mám fakt ráda, a jak moc mi tohle místo chybělo. Proč?
  • Jezdí tady šaliny! Ne tramvaje, ne elektrika, ale šalina. A máme dokonce šalina pub = místo, kde jedete šalinou a pijete pivo. How cool is that! 
  • Máme tady jedny z nejlepších a nejbláznivějších barů. Bar, který neexistuje nebo třeba Super Panda Circus. Už jen z názvu mám chuť na drink. 
  • Káva je tady výborná a kávosféra je zde vážně obrovská. Osobně si myslím, že většina brňáků si raději zajde do nějaké útulné originální kavárny, než do Starbucksu, možná proto tady máme "jen" dva. 
  • Miluju místní klubovou scénu. Ať už je to Fléda, která je tu už několik x let nebo Metro, Sono či Melodka. Další věcí je i onen klubový program - například super věc jménem Hrnem Brnem, kdy za jednu noc můžete užívat všech možných klubů, všude je speciální program, koncerty či drinky, jsou zajištěné autobusy, aby vás mezi jednotlivými kluby vozily a všechno je boží! 
  • Máme super ehm "hodiny" na náměstí... 
  • Vesměs všude můžete dojít pěšky.
  • Jelikož jsme "vesnice před Prahou", není tady tak draho. 
  • Brno je plné studentů a mladých lidí! 
  • Rozjezdy! Znáte nějaké jiné město, kde se v noci sjedou všechny autobusy na jedno místo a odvezou všechny opilce domů? Už jste četli komiks o brněnských rozjezdech? 
  • Máme to blízko na Pálavu. A jsme na Moravě. Morava = dobré víno! 
  • Brno je sice možná podle někoho poslední osídlená zatáčka před Vídní, ale máme to do ní blízko! 
  • Rozšiřují se zde všemožné farmářské trhy, obchody, události s jídlem a celkově mi přijde, že lidé se začínají mnohem více zajímat o to, co jí, co nakupují a kde to nakupují. Přibývá obchodů se zdravou výživou, dobrým masem a regionálními potravinami. (i když to je teď možná všude..
  • Mám tady rodinu, kamarády, vzpomínky,..
  • A mám to tady ráda. 
Jasně, myslím, že bych dokázala dát i seznam věcí, proč to tady tak super není a stejný seznam bych stejně dobře dokázala napsat o Praze či o jakémkoliv jiném městě. Tento článek berte prosím jen jako malou ukázku toho, proč by třeba Brno stálo za vaši návštěvu. Jo a další plus - na projití toho nejhlavnějšího v Brně vám bohatě stačí jeden den. 

P.S.: Omlouvám se, jak moc neaktivní jsem byla! Doufejme, že se to teď s příchodem školy a pravidelné prokrastinace změní. Jaké bylo vaše léto? 

1 komentář:

  1. Já to mám podobně, když jsem v Brně, tak mě to tam kolikrát tak štve, že bych byla snad i schopná se během minuty sbalit a odstěhovat na druhý konec republiky. Pak jsem ale strávila 3 měsíce v Polsku, další 3 měsíce ve Skotsku a pak zas a zas, a od té doby se vždycky moc těším až se tam zase jednou vrátím.

    www.janysin.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře!