sobota 31. ledna 2015

Moje péče o pleť (a o čištění obecně)

Všechny to známe. Z každého blogu, časopisu nebo videa se na nás valí, že čištění a správná péče o pleť je klíč k úspěchu. Stačí se o pleť správně starat a všechny vaše problémy budou rázem ty tam (řečeno s nadsázkou). Když jsem byla mladší tak mě nějaké čištění, odličování, nedejbože mazání krémem tolik nebralo, neřešila jsem to a nebylo to pro mě nic důležitého. Později jsem se ale začala líčit pravidelně a taky jsem z každé strany poslouchala, že "čistá pleť je to nejdůležitější", a tak jsem si i já musela vybudovat tu svoji rutinu. Každá nějakou máme. Tohle je tedy ta moje.

Oči
Kdo mě zná ví, že bez linek, stínů, řasenky a podobných vymožeností dnešní doby nedám ani ránu. A od toho se odvíjí moje péče o oči. Základem je tedy u mě kvalitní a nejlíp dvoufázový odličovač očí. Velmi jsem si oblíbila od značky Mary Kay, považuji ho zatím za nejlepší, co jsem měla (a to třeba značku Mary Kay zase tolik nemusím). Stačí dát trochu na navlhčený tamponek, otřít a všechen makeup je z očí hned pryč. Nikde žádné šmouhy, oči nedráždí, nic nemusíte drhnout nebo na oko nijak tlačit. Další výborný je od značky L'oreal, opět dvoufázový, je o něco mastnější než předchozí zmíněný, ale stíny, linky, řasenku a vše, co máte na očích, odlíčí taky na jedničku. Výhodou je, že odlíčí i voděodolné produkty a je vhodný i na rty. Zkušenosti mám taky se značkou Dermacol, kterou mohu doporučit. Oči můžete ale odličovat i odličovacím mlékem, micerálkou nebo gelem, mně osobně mléka nevyhovují, nenašla jsem ještě takové, které by dělalo stejný efekt jako zmíněné odličovače. Gel jsem zkoušela od značky AvéneL'oreal a za mě opět nic moc, oči mi to dráždilo a akorát to všechno rozmazalo všude po obličeji, ale je to jedna z možností, takže je určitě potřeba vyzkoušet, co sedne vám.

Stejně jako si mažu obličej, si nezapomínám mazat ani oči. Očních krémů je dneska velká spousta a opravdu doporučuji nějaký pořídit, věřte, že jedno balení budete mít snad na celý život, protože krému dáváte opravdu malinko. Používám od značky Ziaja, psala jsem o něm zde. Krém se snažím co nejjemněji vklepat do pokožky, ale známe se, někdy to prostě tak úplně nejde. Když mám oteklé oči, pomáhá mi gelová maska na oči od Mary kay, nanesu ji, nechám působit a hned nemám takové oteklé rudé pytle. Výborný je taky gel od značka Ziaja se světlíkem, když mám čas, dávám si ho než začnu s makeupem. Levnější alternativou jsou potom třeba dvě lžičky, které necháte zchladit v ledničce a nebo plátky okurek, obojí oči probere a zklidní.

Pleť
Je tolik způsobí jak odličovat pleť - tonika, micerální vody, mléka, vod, gely, pěny nebo mýdla. Na každodenní večerní odlíčení makeupu používám micerální vodu od Avéne, je opravdu jemná, hezky vše odlíčí a nevysušuje. Ostatně o micerálních vodách jsem měla samostatný článek, tak na něj mrkněte. Další skvělá micerální voda je od Biodermy nebo Dermacolu. Na takové finální dočištění používám vždy nějaké tonikum, je to různé, teď třeba zkouším růžové tonikum od Garnier a jsem velmi spokojená, skvěle odličuje, nedráždí, nevysušuje a příjemně voní. Po důkladném odlíčení ještě občas používám čistící gel nebo pěnu, nepoužívám je každý den, spíš tak každý třetí čtvrtý. Skvělá je pěna od Bioderma, čistící gely od Garnier, Neutrogeny, Dermacolu, Nivea nebo Clinique. Jednou týdně nebo jak mi to zrovna vyjde si dělám i peeling obličeje, používám peeling od Alverde a jsem s ním absolutně spokojená. Jednou za čas taky dopřeji pleti relax a pohodu a dám jí nějakou masku - čistící, hydratační, relaxační, co mám zrovna po ruce. Pokud žádnou masku nemáte, není problém si ji doma vyrobit - tady najdete spoustu tipů, receptů a nápadů.

Celý odličovací proces vždy končím umytím obličeje obyčejnou vodou, protože jsem na to tak už navyklá. Nechám pleť chvílí odpočinout a dopřeji jí nějakou hydrataci v podobě nočního krému nebo séra. Preferuji mastnější a hutnější, které se mohou postupně vstřebávat, aktuálně mám noční krém z kozí řady od ZiajyZajímalo vás někdy jaký je vůbec rozdíl mezi sérem a krémem? Séra bývají hustší, někdy mohou (ale nemusí) mít tekutou konzistenci, v tom případě se nejčastěji dávkují kapátkem po několika malých kapkách. Používají se denně a nanáší se na čistou pleť před použitím pleťového krému. Séra bývají vysoce koncentrovaná a obsahují více aktivních látek, najdeme jich spoustu druhů - anti age (redukující vrásky), aknózní séra, liftingová séra s vypínacím efektem, některé poskytují ochranu proti volným radikálům, na co dané sérum je byste se měli vždy dočíst na obalu. Pleťová séra jsou také výborná pro hydrataci pleti, často pronikají opravdu do hloubky a tím zajistí opravdu účinnou hydrataci po celý den. Pokud máte opravdu suchou pleť, nebránila bych se ani tomu používat jak sérum, tak nějaký hydratační krém, obecně totiž vůbec nevadí, když nanesete jak sérum, tak krém. Sérum vždy podpoří účinek denního/nočního krému a živiny se z něj dostanou hluboko do pleti. Rozdíl mezi sérem a hydratačním krémem je tedy takový, že séra jsou více koncentrovaná, stačí použít opravdu pár kapiček nebo malé množství a lépe se vstřebávají hluboko do pleti. Hydratační krémy zase naopak působí na povrchu a zabraňují vzniku suchých míst a vytváří ten známý hebký povrch.
Ráno pleť čistím nějakým tonikem, aktuálně je to Clean and Clear Morning Energy, hodně lidí tvrdí, že je to agresivní kosmetika, co na pleti napáchá spíš škodu, než užitek. Zatím to řeknu takto - nevidím ani jedno, žádnou škodu mi to nedělá, ale že bych viděla nějaký výrazný rozdíl, taky ne. Na pleť nanesu denní krém, mám několik svých oblíbenců - Ziaja, Dermacol, Ryor, Bioderma, Chanel, Benefit, L'oreal, záleží tedy čistě na vaší preferenci a penězích, které chcete do produktu vložit. Na druhou stranu si myslím, že není od věci investovat do opravdu dobrého krému, pokud vám bude vyhovovat, balení často vydrží na půl roku i víc a pro vaši pleť je to výborná investice. Potom oční krém. Krémy nechám vstřebat, nikdy nenanáším makeup nebo bázi na ještě mastnou pleť. Může se vám zdát, že těch kroků je příšerně moc, ale každý má své opodstatnění a čím dřív se naučíte pravidelně čistit a mazat, tím víc vám vaše pleť v pozdějším věku poděkuje.
Někdy když jsem na cestách a mám pouze kabelku, do které všechny tyto vodičky, krémíčky a podobné vymoženosti nenarvu, sahám po odličovacích ubrouscích. Neberu je ale jako prostředek, který důkladně vše odlíčí, to vše pak dodělávám doma, ale vyhovuje mi jejich skladnost. Občas jezdíme na koncerty nebo jiné akce do Prahy, vracíme se často autobusem pozdě v noci a to už ten makeup na svém obličeji opravdu nesnesu, proto ho vždy tak nějak rustikálně odlíčím ubrouskem a zbytek dočišťuji doma. Ubrousky mám taky hned u postele, kdybych třeba někdy přišla domů v náladě "kde je postel, chci jen spát" a vynechala koupelnu. Zkrátka pro případy nejvyšší nutnosti.

Další variantou jak pleť čistit jsou různé elektrické čistící kartáčky na pleť. Já zatím nemám zkušenost ani s jedním, ale na trhu je jich spousta od levnějších až po ty dražší. Ty dražší můžou často odrazovat, ale na druhou stranu je to investice na celý váš život, není to jen na měsíc, takže bych případnou koupi určitě dlouho zvažovala a volila nějaký ultra jemný kartáček, který nebude pleť extrémně dráždit, a který vám bude příjemný. V současné době se jich prodává opravdu hodně, takže je potřeba udělat trochu internetového průzkumu nebo se s někým poradit.

Uff, to teda dalo zabrat. Doufám, že jsem do tohoto článku obsáhla vše, co jsem chtěla, vy mi určitě napište tu vaši čistící rutinu, budu se těšit!

3 komentáře:

  1. Máš toho opravdu hodně :-) Já to teda trochu flákám, budu to muset napravit :-) Odličuju se celkově micelárkou od Garnier a krém používám bu´dto klasickou Niveu a na ráno jsem si teď pod make-up pořídila zmatňující krém od Garnier :-) Ve vaně používám na pleť ještě peeling, ale mám teď od Balea a nepřijde mi nějak účinný, příště raději sáhnu po Saloos a teprve nedávno jsem začala používat masky, chtěla jsem zkusit Himalaya ale v DM ji neměli, tak jsem zkusila nějakou slupovací Balea a byla docela fajn :-) A máš moc pěkný design :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to vypadá, že toho je hodně, ale třeba ty séra jsou po většinou mámy :D já masky většinou beru od Garnier, Balea a nebo Freeman, od Vánoc mám ještě nějakou ze Sephory, ale nebyl nějak vůbec čas si ji dát a zkusit :D a děkuji za pochvalu.

      Vymazat
  2. Och tak ten gélový odličovač Avene milujem, je najlepší na svete, odlíči všetko, vôbec nedráždi pleť ani oči ani po ňom nie som mastná, len je pomerne drahý, ale inak je skvelý.
    Bianka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře!