neděle 28. září 2014

BARCELONA: Gaudí, Montjuic, Las Ramblas a Montsaret


Je smutný, že jsem v Barceloně byla začátkem září, ale k článku se dostávám až na jeho konci. A to jsem si ještě říkala napíšu to, dokud to mám vše v hlavě. Tak to píšu teď, když se mám učit na zítřejší rozřazovací test, protože vždycky jsou tady důvody proč dělat cokoliv jiného, než je učení. V Barceloně jsem strávila nádherných sedm dní a musím říct, že jsem byla ohromená. To město je ták krásný! A kdybych měla srovnávat Madrid a Barcelonu, asi by Barcelona zvítězila, protože má zkrátka moře, pláže, živé bulváry a Gaudího.



Do Barcelony jsme se vydali z Vídně, letenka tam a zpět nás vyšla na 3500,- a letěli jsme se společností Austrian Airlines, kterou já mám hrozně ráda. Letěla jsem s nimi i do Frankfurtu a letušky jsou neuvěřitelně milé, neustále rozdávají nápoje a mají celkem vtipný průvodní video o tom, kde všude máte vesty a co dělat, až letadlo spadne (což mě mimochodem vždycky hrozně děsí). Bydleli jsme v hostelu kousek od centra. Na Las Ramblas jsme to měli asi 20 minut chůze, to stejné k Sagradě Familii, ke Casa Batlló jsme to měli krásných 5 minut, stejně tak jako k zastávce metra. Konkrétně to byl hostel Diagonal, který je v té nižší cenové kategorii, takže nečekejte žádný luxus. Pokoj byl ovšem hezký, útulný a uklizený, takže jsme byli spokojení. Rezervovali jsme jej přes booking.com, který snad nemusím představovat.

(škoda, že neumím odstranit z fotek jeřáby, dělníky, turisty, ...)
Cesta z Barcelonského letiště do centra se může zdát poněkud komplikovaná, ale věřte, že není. Stačí si najít zelený autobus označený "conexión", který projíždí mezi třemi terminály, zastávky hlásí i v angličtině, takže až uslyšíte "railway station", vystupte. Vlak mi přišel jako nejjednodušší, nejpohodlnější a zároveň nejlevnější cestou, jak se do centra dostat. Můžete využít i autobusy nebo taxíky, ale vlakem jste v centru za 20 minut, jízdenka stojí 4 eura a máte velkou šanci, že si sednete. A to já si posedím ráda :-)


Metro v Barceloně se sice na první pohled může zdát nepřehledné, ale věřte, že jak se trošku zorientujete, přijdete tomu na kloub. Nejlepší jízdenkou pro turisty je podle mě jízdenka T10 - tzv. deset jízd v linkách metra, které jsou v centru na zhruba hodinu. Jízdenka má tu výhodu, že je přenosná, tudíž si ji můžete koupit s kamarádkou na půl, vyjezdit a zase koupit podle potřeby. A stojí 10 euro.

Pokud nevíte kam v Barceloně vyrazit, zde je několik více či méně známých tipů. Určitě mrkněte na Sagradu Familii, která se staví už od roku 1882 a stále není dokončená, protože je dotována pouze příspěvky. Na živo vypadá mnohem víc monumentálně než na všech fotkách, které vám google vyhledá. Další známou stavbou od Gaudího je pak Parc Güell, Casa Batlló a Casa Miró.



Kapitolou samo o sobě je pak centrum, které je hodně rušné, plné turistů a taky kapsářů, proto si dejte extra pozor na svoje věci. Las Ramblas je takový hlavní bulvár, kde najdete plno obchodů jako je Zara, Mango, Bershka, Stradivarius, Desigual atd. a plno malých krámků se suvenýry. Ty bývají strašně naceněné, takže se nebojte nejprve o věc projevit zájem, ale následně dělat, že jste si to rozmysleli. Uvidíte, jak půjde prodavač s cenou dolů. Stačí říct, že se vám to nezdá, nevíte, nesedí velikost, nemáte peníze apod. Ale platí to pouze na obchodníky se suvenýry, ne na prodavače v Zaře! Na Las Ramblas můžete najít taky nejznámější trh "la boquería", o kterém jsem psala v jídelním článku.


Na nákupy je Barcelona jako stvořená. Na každém rohu tu jsou obchody, které u nás máme po jednom kuse, na Plaza de Cataluňa se nachází dvoupatrová Sephora a u moře se nachází Primor, což je skvělá drogerie, kde seženete, jak levnou kosmetiku, tak i dražší. Mě osobně se zde líbil stojan s kosmetikou Sleek a theBalm. Za vyzkoušení taky stojí kosmetika KIKO, což je sice italská kosmetika, ale její obchod zde najdete snad všude. Stejně tak jako prodejny Flormar. Nákupy s nejkrásnějším výhledem zažijete ve středisku Arena na plaza de Espanya. Na její střeše je totiž udělaná krásná vyhlídka, odkud jde vidět na celé město.


Montjuic je kopec na kterém najdete nejen bývalý Olympijský stadion z roku 1992, ale i nádherný park, fantastický výhled a panorama města. Lze odtud krásně vidět i na přístav a velké lodě, které zde občas kotví. Určitě si sem naplánujte procházku, protože jsou zde i bývalá sportoviště, stavba "Jehla", Řecké divadlo, archeologické muzeum nebo zahrady Joan Maragall.




A pokud vás začne Barcelona nudit, navštivte Montsaret - krásný klášter ve skalách. Vlakem jste tam zhruba za hodinu a navíc se dají lístky krásně kombinovat - zaplatíte cestu vlakem a k tomu máte i vyvezení lanovkou na horu. Nádherný výhled a atmosféra a nic drahého, co by vás zrujnovalo.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře!