pátek 23. ledna 2015

Dělat si jen tak radost a vlastně nic nedělat

Vždycky se říká, že život je moc krátký na to, abychom ho jen tak promarnili. Abychom se váleli u televize, seděli u facebooku a místo učení sjížděli už druhou řadu našeho oblíbeného seriálu. Jasně, někdy když jdu večer spát a přemýšlím, co jsem dnes udělala, mám trochu výčitky, protože jsem zase nezačala se zdravým životním stylem, nezhubla dvacet kilo, nezastavila chudobu, nepřečetla si zpětně výpisky z přednášky nebo neudělala cokoliv jiného, co nějakým způsobem považuji za důležité. Bohužel to tak je a já už se pomalu smířila s tím, že jsem člověk, co to na poslední chvíli vždy nějak dá. A když nedá, tak nikdy nezoufám, protože se mi osvědčilo přísloví, že když vám někdo jedny dveře zavře, otevřou se vám záhy druhé. A možná i proto si myslím, že každý z nás si občas potřebuje udělat den pro sebe, den kdy se všechno na světě bude točit jen kolem vás, budete sami sebou, dělat to, co chcete dělat vy, žádná škola, práce, stres, nic. Těmito maličkostmi si takové dny zpříjemňuji já.
1. Filmy - jsem velký filmový a seriálový fanoušek, takže pokud to někdo máte stejně a máte profil na čsfd, můžeme si navzájem udělit body! Mezi moje nejvíc nejoblíbenější nic nedělací filmy patří rozhodně Amélie z Montmartu s Audrey Tautou v hlavní roli. Příběh téhle prazvláštní nejdříve dívky a potom ženy, mě nepřestává bavit. Je v tom něco tak kouzelného (a pařížského!), romantického, ale zároveň žádné klišé a komického. Dalšími filmy co si ráda pustím je Pulp Fiction, všechny díly Harryho Pottera (nejvíc asi čtverku) because it's real for us a taky třeba japonský animovaný snímek 5 centimetrů za sekundu. Ze seriálů si ráda pustím opravdu cokoliv, baví mě jak profláknuté sitcomy, tak ty méně známe. Aktuálně sleduji House of Cards a opravdu všechny palce nahoru! Pokud vás baví např. Game of Thrones nebo Hannibal, tak si House of Cards taky zamilujete.
2. Květiny - vím, že je zima a že sehnat krásné čerstvé květiny za příjemnou cenu je trochu problém, ale nikdy není pozdě si domů koupit nějakou květinu v květináči, hezky se o ni starat a nechat ji, aby vám dělala radost. Já zbožňuji tulipány, v Brně máme kousek od náměstí Svobody takové malé zapadlé francouzské květinářství. Vždy si tam s mámou koupíme každá několik tulipánů a hned jsme mnohem šťastnější.
3. Teplé nápoje - už i Sheldon z Big Bang Theory věděl, že smutným přátelům se podávají teplé nápoje. Nemusíte být nutně smutní, aby jste si mohli vychutnat šálek dobré kávy nebo čaje. Na domácí pošušňáníčko preferuji čaj, kávu mám ráda v prostředí útulné kavárny (jsem rozmlsaná). Ale je pravda, že třeba nikdy nepohrdnu babiččiným českým turkem (i když vím, že ten název je hrozně moc mimo).
4. Jídlo a kokčáky - neděste se toho, že říkám sladkostem kokčáky, holt to tak mám zažité nějaký ten pátek. A ano, chápu, že všichni držíme povánoční diety, chceme být hubené a krásné, navíc každý obchod teď vytahuje sportovní kolekce, ale mlsat se musí. Nemusí to být zrovna nutně tabulka Milky, stačí nějaké dobré sušené ovoce, ovocné smoothie, oříšky, mrkvový dortík, cokoliv, co vám udělá radost. To stejné platí o tom jídle. Já třeba moc ráda jím, ne že bych se ráda přežírala, ale mám ráda ten rituál, co je spojený s jídlem a stolováním, vaření, míchání chutí, prostírání a společné jídlo s lidmi, co mám ráda. Ach.

5. Koupel - a pěkně teplá, bublinková, třeba i se svíčkami, růžemi, čímkoliv. Je to jedno, protože to bude vaše koupel, takže klidně ať v ní plave i hejno kachniček. Příjemným zpestřením jsou potom různé vychytávky do vody jako šumivé bomby, pěna nebo olejíčky.

6. Nic nedělací úbor - tenhle den není potřeba si hrát na krásky, přiznejme si to dopředu. Proto nahoďte tepláky nebo cokoliv, co považujete za nejvíc nejpohodlnější kousek oblečení ve vašem šatníku, nějaké teplé pletené ponožky a užívejte si toho pohodlí. Já mám jeden takový svůj outfit už zmáknutý - skládá se z tepláků s jednorožci, obrovských papučí (co vypadají trochu jako pro seniory) a teplé mikiny. Nevypadám v tom jako modelka, možná ani jako normální člověk, ale je to ultra pohodlné a ultra měkounké. A to mi v ten den bohatě stačí. To stejné platí o vzhledu, dneska si nehrajeme na princezny, na co taky žejo.. (I Elliot měla sušenkový kalhoty!)
7. Spánek, ležení - nevím jak vy, ale já mám vážně ráda, když se jednou za čas můžu jen tak vyplácnout do postele a ležet. Pokud vás samotné ležení neuspokojuje tak mrkněte na body devět a deset.

8. Materiální radosti - pokud se vám něco povede, je důležité se odměnit. Pokud se vám něco nepovede, je důležité mít cenu útěchy. Důvodů proč si něco koupit se vždycky najde spousta, takže pokud jste vždy toužili po tamté kabelce, kupte si ji, a nebo cokoliv jiného, co vám udělá radost, protože proč ne?

9. Čtu, čteš, čteme - čtete rádi? Výborně, tak to je nás víc. Od té doby co mám Kindle čtečku je pro mě čtení kdekoliv ještě větší nutností než dřív, ale kvůli škole se občas na literaturu, kterou chci číst, nedostane. V tyhle nic nedělací dny si to potom vynahrazuji. Třeba v posteli. S šálkem čaje.

10. Hudba - mám to štěstí, že mám doma gramofon. Starý, ještě po tátovi, ale stále funguje. A tak si vždy udělám radost, koupím si desku své oblíbené skupiny nebo interpreta a doma si ji potom v klidu pustím. A mám z toho úžasný domácí rituál. Jak trávíte nic nedělací dny vy? 

4 komentáře:

  1. Velmi pěkný článek :) úplně na to na mě sedí... dělám si furt s něčim radost, ale přitom nic nedělám :D

    OdpovědětVymazat
  2. Můžeš prozradit, kde přesně se nachází to květinářství? ;) provádím prakticky všechno to, co ty, ještě bych doplnila, že mou "zhoubou" je sledování YouTube videí, pokochat se nějakým tutorialem nebo recenzí na věci, co pak hned chci, je po náročném učení blaho pro mozek :D a občas v těch líných dnech ráda brouzdám po eshopech s oblečením, mám problém, že se nerada přehrabuju ve věcech a po nějaké době mě lítání po městě nebaví (hlavně když mrzne!), takže si ráda v pohodlí domova vytipuju zajímavé kousky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, kupujeme to na Zámečnické, název nevím (ptala jsem se i mámy a ta mi odpověděla francouzské květinářství, ale tak se to fakt nejmenuje :D ), vedle toho je myslím Triumpf, je to v té ulici snad jediné květinářství, určitě ho najdeš :) a na eshopy jsem úplně zapomněla! Taky mám takovou úchylku, že si ráda prohlížím, co je nového , co je ve slevách, a pak vždy dostanu depku, že to vše potřebuji, zjišťuji, že nemám co na sebe a tak podobně. Stejně tak si ráda pouštím různé lookbooky nebo tutoriály, to máme dost podobně :D

      Vymazat

Děkuji za vaše milé komentáře!